Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

…βγάζουν καπνόν ακόμη,…



 Αυτά είναι τα βιβλία που ακόμα ζούνε μέσα μου. Και άλλα σίγουρα, όλα όμως από τότε, από παλιά, μέχρι τα 25. Έκτοτε, και να ψάξω, αποτυπώματα δεν θα βρω.

 1.         ΓΑΛΗΝΗ-ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ: Διότι ο γιατρός, ένας ελάσσων πρωταγωνιστής,  το μόνο που ήθελε ήταν να καλλιεργεί τα τριαντάφυλλά του στο νέο, αφιλόξενο τόπο. Η επιτομή του μοναχικού, αποτραβηγμένου ανθρώπου. Έτσι ένοιωθα τότε.

2.         LAMANT-MARGUERITE DURAS: A 25 ans, mon visage a été parti dans une direction imprévue (Στα 25 μου, το πρόσωπό μου έφυγε σε άγνωστες κατευθύνσεις) και εγώ ήμουν στην Αγγλία, όπου καθημερινά γινόντουσαν θαύματα, μέσα μου έσκαγαν πυροτεχνήματα και σαφώς και δεν με αναγνώριζα πλέον.

3.         ΒΙΟΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ-ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ:Στα περιθώρια κάποιων ποιημάτων δεν υπάρχει καθόλου κενός χώρος, ζωγραφιές, σημειώσεις, τραγούδια  που άκουγα μεταμεσονύκτια και αυτή η προδωμένη πορεία, ο αγώνας που τελικά πού κατέληξε, αυτή  η ευγενική φυσιογνωμία.

4.         MICHAEL ENDE-ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ : Η φίλη μου στην Αγγλία, δικό της ήταν, ένα βράδυ στις εστίες, από αυτά που έξω έβρεχε, λυσσομανούσε ο άνεμος, μου είπε: Διάβασέ μου ένα παραμύθι να με πάρει ο ύπνος. Και εκεί στα σκοτεινά ξεκινήσαμε και διαλύθηκε το δωμάτιο, διαλύθηκαν τα σύνορα και υπήρχαμε μόνο εμείς που ζούσαμε στο παραμύθι μέσα.


5.         ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΩΓΟΥ-ΤΡΙΑ ΚΛΙΚ ΑΡΙΣΤΕΡΑ & ΙΔΙΩΝΥΜΟ: Βέβαια, πρώτα είχε προηγηθεί η Παραγγελία, και ο δίσκος με τη μουσική του Κυριάκου Σφέτσα και τις απαγγελίες των ποιημάτων της, που ήταν μία αποκάλυψη. Και βέβαια, ο παιδικός μου φίλος έγραφε, έγραφε ποιήματα και είχε περάσει από τον Χρονά στην Οδό Πανός, είχε συναντήσει  τον Μιχάλη Κατσαρό, ε, στην περίπτωση της Γώγου πήγαμε μαζί στο σπίτι στην Γ’ Σεπτεμβρίου, δίπλα σχεδόν στην Αγ. Μελετίου, απλά χτυπώντας το κουδούνι, Και τι θέλετε βρε παιδιά, σας θαυμάζουμε, τι το θαυμαστό βλέπετε πάνω μου, μας κέρασε τσάι, αφήσαμε το βιβλίο στο τραπέζι στην κουζίνα, φύγαμε. ΈΝΑΣ ΥΠΕΡΗΡΩΑΣ ΗΤΑΝ Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ.

6.         ΠΑΣΚΑΛ ΜΠΡΥΚΝΕΡ-ΤΑ ΜΑΥΡΑ  ΦΕΓΓΑΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ: Τελειώνοντάς το και έχοντας πάει σερί για 2 μερόνυχτα αναλογήθηκα: Αυτό το βιβλίο έπρεπε να είχε καεί στην πυρά. Το απόλυτο αλάφιασμα, το πώς ο ένας εξουσιάζει τον άλλο μέσα από τον έρωτα σε συνδυασμό με την εφηβεία, όλα μία βόμβα μολότοφ έγιναν. Και τιμής ένεκεν το αναφέρω, η κολλητή μου, που δικό της ήταν το βιβλίο, το πέταξε, το πέταξε να μην το έχει. ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΓΑΡ.

7.         ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΜΠΑΧ-ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ/ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΔΙΣΤΑΚΤΙΚΟΥ ΜΕΣΣΙΑ: Σα να είχε γραφτεί για μένα και για κανέναν άλλο, για εμένα που όλα άλλαζαν. ΖΩΗ/ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ, το κουβαλούσα και θέλω να το νιώθω πάντα δίπλα μου, όποιος γύρω μου βασανιζόταν, του το έδινα σαν αγιασμό η σαν θεία κοινωνία.

8.         ΣΥΛΒΙ ΖΕΡΜΑΙΝ-ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΝΥΧΤΩΝ Οι γενεαλογίες, αυτές οι περίεργες οικογένειες που ζούν εδώ και κάπου αλλού ταυτόχρονα, που το κάθε μέλος έχει την προίκα του και τον βραχύ του βίο, που τα δάκρυα της μάνας είχαν γίνει φυλακτό που προειδοποιούσαν, και συνειρμικά, θυμόμουν τη γιαγιά μου για την αδερφή της στο χωριό, κορίτσι νεαρό, που πήγε για μπάνιο στο ποτάμι και αρρώστησε και το ΄χασανε και όλα μπερδευόντουσαν ανάμεσα στα σόγια.

ΑΓΝΩΣΤΟΣ 

Στο διιστολογικό αφιέρωμα συμμετέχουν ακόμη οι:



Βιβλιοθηκάριος: Η Ανάγνωση δεν χωράει σε Λίστες

Κυνοκέφαλοι (Γρηγόρης Στ.): αλαΛΙΣΤΑτα

Κυνοκέφαλοι (Γιώργος Μπ.): Η Λίστα του Γιώργου

Ο Ήχος του Ανέμου: Στα 21 καίγεσαι

Kospanti: Ο αναγνώστης kospanti

Τσαλαπετεινός: Ρευστή λίστα

8 σχόλια:

  1. Έχοντας διαβάσει τη Γαλήνη και τη συλλογή του Λειβαδίτη μόνο από αυτή τη λίστα, έχοντας τον Έντε ήδη στα υπόψη, μεγάλωσε η λίστα των υπόψη για διάβασμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμε, τι θα ΄λεγες ν' ανοίξεις μπλογκ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για τον Ende, μήπως εννοείτε το "Ιστορία χωρίς τέλος" που είναι όντως σαν παραμύθι και είναι απολαυστικό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλά κάνατε και το πέταξε/σκέφτηκες ότι ήταν για κάψιμο, τα μαύρα φεγγάρια του έρωτα. Από τότε κι εγώ το ίδιο σκέφτομαι. Αλλά, τόσο διάσημο που έγινε, αναρωτιόμουν γιατί ήμουν η μόνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καταθέτω εδώ τη συμφωνία μου με το σχόλιο της Σταυρούλας για το μελλοντικό σου μπλογκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ποιος ΑΓΝΩΣΤΟΣ; ο Άγνωστος Χ; (btw ξέχασες το ΙΨ ο Τυπογράφος...:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτός ο ανώνυμος καλό θα ήταν να μετατραπεί σε ψευδώνυμο και να ανοίξει κανένα μπλογκόσπιτο θα έλεγα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να συμφωνήσω με τους αποπάνω και να τονίσω ότι τέτοιους ανώνυμους τους θέλουμε στη μπλογκοπαρέα και γρήγορα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή